Scoor hoger in Google met jouw website
Jouw website is ingericht om meer afspraken binnen te halen of meer producten te verkopen. De homepage is een echte online ontvangsthal, de tekst is persoonlijk, beelden spreken, je 'Over' pagina wekt vertrouwen en die productpagina's tonen aanbod dat je bijna niet kan weigeren. Toch blijft het oorverdovend stil. Heb jij bij het investeren in je website wel gedacht aan zoekmachineoptimalisatie?
Je hebt weinig aan een goed converterende website, als niemand jouw website weet te vinden. Bij het investeren in een mooie en doordachte website is zoekmachineoptimalisatie (SEO) een hulpmiddel waar je niet meer zonder kan. SEO draait om het hoger eindigen in zoekmachines door content doelgericht in te zetten. Bij tekstschrijven zorg je voor kwaliteit en relevantie voor jouw doelgroep. Goede teksten wissel je af met beeld en functioneel wit. En vergeet de techniek achter de website niet. Het algoritme van Google bepaalt de ranking van de website(pagina's) en dat maakt het zo dynamisch. Soms duurt het dagen tot maanden voor effect van zoekmachineoptimalisatie zichtbaar is.
SEO inzetten betekent blijven investeren om op nummer 1 in Google te komen. En dat loont. De toppositie in Google krijgt altijd de meeste clicks. Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van alle bezoekers van een website via een zoekmachine binnenkomt.
1. In 2021 is Google relevanter dan media, je bent waar jouw doelgroep is: "Ik zoek zelf".
2. SEO is effectiever dan adverteren (SEA): het zorgt voor meer clicks naar je website en betere conversie.
3. Content voor zoekmachinoptimalisatie versterkt je naamsbekendheid en expertstatus.
4. Betere vindbaarheid leidt tot meer verkoop of leads, mits de kwaliteit van je content goed is.
5. SEO-content is herbruikbaar: deel het via socials, nieuwsbrieven, community.
Een kennismakingsgesprek over SEO is gratis en vrijblijvend.